شیر ظرفشویی لمسی چیست

شیر ظرفشویی لمسی چیست؟ چگونه کار می کند؟ چه کاربردی دارد؟ چه مزایایی دارد؟ مغایب آن چیست؟

شیر ظرفشویی لمسی چند سالی است که مورد استقبال زیادی قرار گرفته. در این مطلب ما بصورت کامل در مورد این شیر مدرن با شما صحبت می‌کنیم. همیشه شیرآلات در خانه‌ها بسیار محبوب هستند. زیرا کارایی و ظاهری بسیار خوبی به منازل می‌دهند. شیرآلات مدرن و امروزی در حال رشد هستند و محبوبیت آنها روز به روز بیشتر می‌شود. مدل‌های سنتی هنوز محبوب هستند ولی شیرآلات مدرن امروزی جایگاه آنها را تصاحب کرده‌‌اند.

یکی از این شیرآلات مدرن امروزی، شیر ظرفشویی لمسی است. این شیرها مزایای زیادی دارند. شما می‌توانید با یک لمس جریان آب را وصل کنید، بدون اینکه اهرمی را باز کنید. این شیرها در مصرف آب هم بسیار صرفه‌جویی می‌کنند. مهمترین مزیت دیگر این شیر این است که دیگر نیاز نیست با دست کثیف شیر را لمس کنید. کافی است با قسمتی تمیز از پشت دست،‌ فقط سنسور را لمس کنید و تمام.

دنبال شیرآلات لوکس هستی؟ شیرآلات البرز روز رو ببین و یه نگاهی هم به مقاله کیفیت شیرآلات البرز روز بنداز

شیر ظرفشویی لمسی چگونه کار می کند

اگر عمر شیرآلات برات مهمه حتما بخونش: آموزش تمیز کردن شیرآلات و از بین بردن رسوب

شیر ظرفشویی لمسی چیست؟

شیر ظرفشویی لمسی مانند تمامی شیرآلات ظرفشویی منزل است،‌ با این تفاوت که وصل و قطع آب با اهرم بصورت فیزیکی در آن صورت نمی‌گیرد. بلکه با یک لمس ساده می‌توانید این کار را انجام دهید. بدین شکل که شما هر طور که مایل هستید این شیر را لمس کنید تا آب باز شود. فرض کنید دست شما بسیار کثیف است، کافی است مانند تصویر بالا با قسمت تمیز دست خود فقط آنرا لمس کنید تا کار کند. فقط یادتان باشد که باید بدن آنرا لمس کند. دستکش و … با بسیاری از آنها کار نمی‌کنند. اگر در هنگام استفاده از دستکش باشید، باید اهرم کنار شیر را باز کنید.

شیر ظرفشویی لمسی تاچ طلایی

شیرآلات درخشان ، همیشه درخشان می ماند

تفاوت بین شیر ظرفشویی لمسی و معمولی چیست؟

هر دو این شیرها از نظر ظاهر شبیه به هم هستند. هیچ فرقی از نظر کارایی و قدرت با هم ندارند. از نظر کیفیت ساخت قطعات داخل و آبکاری روی آن هیچ فرقی در آنها نیست. این طور نیست که بگوییم این بهتر است یا آن بدتر. فقط در شیر لمسی کمی نوآوری به خرج داده شده و خاصیت لمسی به آن افزوده شده است. تنها فرق آنها اعمال فشار به اهرم و یا لمس شیر است.

 

شیر ظرفشویی لمسی چگونه کار می کند؟

شیر ظرفشویی لمسی یک حسگر خازنی در خود دارد. از همان سنسوری که در گوشی‌های لمسی استفاده می‌شود. علت استفاده از حسگر خازنی در گوشی‌ها و شیرآلات این است که فقط دست و بدن انسان بتواند آنرا لمس کند تا کار انجام شود. فرض کنید چیز دیگری به شیر برخورد کند. چون آن چیز مانند بدن انسان رسانا نیست، سنسور شیر عمل نخواهد کرد. وقتی پوست بدن به آن برخورد کند، شیر آب را باز می‌کند. این شیرها لمسی دارای فناوری هستند که ابتدا شما میزان دمای آب را یکبار تنظیم می‌کنید، سپس با سنسور لمسی بالای آن آب را باز می‌کنید. یک چشمی هم دارد که متوجه شود که دیگر نیازی به آب ندارید و آنرا قطع کند.

شیر ظرفشویی لمسی استیل

شیرآلات قهرمان معروف ترین برند شیرآلات در ایران

مزایای شیر ظرفشویی لمسی چیست؟

چندین مزیت ارزشمند برای داشتن شیر ظرفشویی لمسی وجود دارد که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

 

1- ظاهر زیبای شیر ظرفشویی لمسی

برای این شیرها از مس،‌ برنج، روی و نیکل استفاده می‌شوند که باعث می‌شوند یک شیر بسیار با کیفیت و زیبا ساخته شود. این فلزات برای ایجاد حالت هدایت الکتریکی بسیار مورد نیاز هستند. اگر شیر لمسی از جنس فولاد ساخته شود، این هدایت صورت نمی‌گیرد.

چگونه جلوی چکه آب را بگیریم ؟

2- سهولت در استفاده از شیر ظرفشویی لمسی

برای استفاده از این شیر فقط کافی است هر کجای شیر را مایل بودید با هر کجای بدن که در دسترس است لمس کنید. مهم نیست که آرنج باشد یا کف دست. فقط پوست بدن ملاک است. این ویژگی زمانی خودش را نشان می‌دهد که در آشپزخانه مشغول به کار و آشپزی هستید و دست شما به شدت کثیف شده. مشغول ورز دادن مواد مورد نیاز غذا هستید و دست شما به شدت کثیف شده. کافی است با آرنج خود شیر را لمس کنید و دست خود را کامل بشویید. دیگر نیاز نیست شیر را بعد از شستن دست هم بشویید. این کار باعث می‌شود عمر آبکاری شیر هم بالاتر برود. چون مدام در معرض ریزش آب نخواهد بود.

شیر ظرفشویی لمسی کروم

قبل از خرید شیر ظرفشویی حتما مقاله راهنمای جامع و نکات خرید شیر ظرفشویی آشپزخانه رو بخون

3- صرفه جویی در مصرف آب با استفاده از شیر ظرفشویی لمسی

این شیرها به دلیل داشتن حسگر و سنسوری که دارند در صرفه‌جویی آب بسیار نقش مهمی دارند. چرا که وقتی دست شما از جلوی شیر کنار برود، آب قطع می‌شود. فقط زمانی جریان وصل است که دست جلوی آن باشد. اگر نیاز باشد فورا سینک را ترک کنید، شیر خودش قطع می‌شود. این کار باعث می‌شود آب بصورت تصادفی باز نماند.

قیمت شیر آشپزخانه البرز روز – 10 مدل برتر شیر ظرفشویی

4- سلامتی و بهداشت در شیر ظرفشویی لمسی

خیلی از افراد از شیر ظرفشویی برای شستن دست‌ها استفاده می‌کنند. وقتی دستی آلوده باشد و به شیر برخورد کند، آلودگی روی شیر باقی می‌ماند. با این کار شما انتقال آلودگی را به صفر می‌رسانید. این برای زمانی که از بیرون منزل به داخل میایید و مایل هستید فورا خوراکی‌هایی که خریداری کردید را بشویید مناسب است.

برای مثال شما یک میوه نشسته را با دست بر می‌دارید، با پشت دست شیر را لمس کرده و میوه را کامل می‌شویید. اگر شیر غیر لمسی داشته باشید،‌ مجبور هستید با دست کثیف شیر را باز کنید و میوه را بشویید. سپس با دست تمیز شیر را ببندید که دوباره کثیف خواهد شد. یعنی به همین راحتی انتقال آلودگی صورت می‌گیرد. شیرآلات لمسی فقط برای آشپزخانه‌ها نیستند و برای سرویس بهداشتی هم وجود دارند.

استفاده از شیرآلات لمسی خیلی به حفظ سلامتی ما کمک می‌کند. زیرا شما زمانی از شیر استفاده می‌کنید که دستان شما آلوده است. چرا باید آلودگی روی دستان را به شیر منتقل کنید؟ سپس دست را تمیز کنید و دوباره آن آلودگی از شیر به دست شما منتقل شود؟ اگر به دست شما منتقل نشود قطعا به نفر بعدی منتقل خواهد شد. بسیاری از ما عادت داریم که بارها شیر آب را باز بگذاریم. با این مدل شیرآلات قطعا در مصرف آب صرفه جویی بالایی صورت می‌گیرد.

شیر ظرفشویی تاچ

پ.ن: اگر میزان رسوب آب روی شیرآلات شما زیاد است ، نشان از سختی بالای آب دارد. برای کاهش میزان سختی آب و از بین بردن املاح مضر باید از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید. ما به شما دستگاه تصفیه آب اکولایف مدل پریمیوم را پیشنهاد می کنیم.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل شیر ظرفشویی لمسی را برای شما شرح دادیم. همانطور که گفته شد غلاوه بر شیک بودن و داشتن ظاهر زیبا و مدرن، استفاده از این شیر باعث صرفه جویی در مصرف آب و همچنین افزایش سطح بهداشت می شود. بنابراین گزینه بسیار عالی برای منزل شماست. تنها عیب این شیر احتمالا قیمت بالاتر آن نسبت به شیر های معمولی است.

 

بهترین برند تجهیزات آشپزخانه رو بشناس