تفاوت توالت فرنگی وال هنگ با توالت فرنگی معمولی ؟

توالت فرنگی والهنگ چیست؟

فرق توالت فرنگی وال هنگ با توالت فرنگی معمولی زمینی در چیست؟

توالت فرنگی واهنگ چه مزایایی دارد؟

فرنگی وال هنگ چه معایبی دارد؟

توالت فرنگی معمولی بهتر است یا توالت  فرنگی وال هنگ؟

نصب توالت فرنگی والهنگ چگونه است؟

قیمت توالت فرنگی والهنگ کمتر است یا توالت فرنگی زمینی؟

تمیز کردن توالت فرنگی وال هنگ راحت تر از توالت فرنگی معمولی است یا سخت تر؟

تعمیر و نگهداری توالت فرنگی والهنگ آسان تر است یا توالت فرنگی زمینی؟

اینها سوالاتی است که در این مقاله به آن پاسخ می دهیم

فروشگاه ایران هود به عنوان فروشگاه تخصصی تجهیزات آشپزخانه و لوازم بهداشتی ساختمان همواره تلاش می کند تا هموطنان عزیز را برای انتخاب بهتر محصولات راهنمایی کند و محصولات با کیفیت مانند توالت فرنگی گلسار را با بهترین قیمت برای مشتریان عزیز ارسال نماید.

قبل از خرید تجهیزات آشپزخانه (هود، سینک، گاز، فر و مایکروویو) این مقاله را بخوانید: بهترین برند های تجهیزات آشپزخانه

توالت فرنگی

 

سرویس بهداشتی عضو جدایی ناپذیر هر منزلی است . امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون طراحی داخلی و تمایل به زیبای منزل، بالا بردن دانش درمورد اجزا خانه لازم است. توالت اصلی ترین عضو سرویس بهداشتی است . در ایران از گذشته تا به امروز ، تمایل به استفاده از توالت ایرانی یا توالت آسیایی بیشتر بوده و توالت فرنگی بیشتر برای تجمل در سرویس بهداشتی منازل تعبیه می شد . با توجه به پیشرفت علم پزشکی و اثبات این نظریه که استفاده از توالت ایرانی (آسیایی) باعث آسیب رساندن به زانو می شود .و همچنین راحتی استفاده از توالت فرنگی برای سالمندان و افرادی که دچار معلولیت یا محدودیت حرکتی هستند باعث شده تا استفاده از توالت فرنگی بیشتر شود و امروزه در اکثر منازل موجود باشد.

توالت فرنگی به دو دسته کلی تقسیم بندی می شود. توالت فرنگی والهنگ و توالت فرنگی زمینی (معمولی) . در ادامه به توضیح در مورد این دو و مزایا و معایب هر کدام می پردازیم.

 

توالت فرنگی زمینی (معمولی)

توالت فرنگی معمولی زمینی

توالت فرنگی زمینی یا معمولی همان مدل کلاسیک توالت فرنگی است که از گذشته وجود داشته است. این توالت بصورت یک تکه و یا دو تکه تولید می شود. و تمام ملزومات توالت فرنگی شامل مخزن آب و فلاش تانک به خود فرنگی متصل است. معمولا خرجی توالت فرنگی زمینی در قسمت زیرین قرار دارد و اصطاحا تخلیه از کف هستند . ولی مدل های تخلیه به دیوار توالت فرنگی زمینی نیز تولید می شود. توالت فرنگی زمینی دارای تنوع بسیار زیادی است و در انواع شکل و اندازه تولید می شود.

برخی از پرفروش ترین توالت فرنگی های معمولی گلسار: توالت فرنگی گلسار مدل پلاتوس ، توالت فرنگی گلسار مدل پارمیس ، توالت فرنگی گلسار مدل پارمیس سیملس ، توالت فرنگی گلسار مدل کلین ، توالت فرنگی گلسار مدل یونیک ، توالت فرنگی گلسار مدل دایموند

 

توالت فرنگی وال هنگ چیست؟

توالت فرنگی والهنگ

وال هنگ (Wall Hung) در لغت به معنای آویزان از دیوار است و به صورت کلی برای تمام تجهیزاتی به کار می رود که پایه نداشته بر روی دیوار آویزان می شوند. استفاده از این واژه، بیشتر در مورد وسایل مربوط به سرویس های بهداشتی و شیرآلات رواج دارد. وال هنگ که گاهی هم به صورت والهنگ نیز به کار برده می شود، فضای کمتری را اشتغال کرده و ظاهر لوکس تری به سرویس بهداشتی شما می بخشد.

توالت فرنگی والهنگ نوعی جدید تر توالت فرنگی است. ابن توالت یک بدنه یکپارچه است که به دیوار متصل می شود. لوازم مربوط به تخلیه فاضلاب، فلاش تانک و همچنین استراکچر توالت فرنگی وال هنگ باید از قبل درون دیوار نصب شده باشد.

برخی از پرفروش ترین توالت فرنگی های وال هنگ گلسار : توالت فرنگی وال هنگ گلسار مدل رومکس ، توالت فرنگی وال هنگ گلسار مدل پلاتوس ، توالت فرنگی وال هنگ گلسار مدل هلیا ، توالت فرنگی وال هنگ گلسار مدل کلین

 

مقایسه توالت فرنگی زمینی با توالت فرنگی وال هنگ

 

اکنون که بطور کلی با توالت فرنگی وال هنگ و زمینی آشنا شدیم نوبت این رسیده که هردو را از نظر شکل ظاهری، میزان فضای اشغالی، نوع نصب، هزینه ، نظافت ، تعمیرات و دیگر موارد مقابسه کنیم و مزایا و معایب هر کدام را بدانیم

 

زیبایی و شکل ظاهری

شکل ظاهری نقش زیادی در انتخاب توالت فرنگی دارد. توالت فرنگی وال هنگ نوع جدید تری از توالت فرنگی است و به دلیل طراحی مدرن و زیبایش بیشتر مورد توجه مشتریان و طراحان ساختمان قرار می گیرد. که این زیبایی شامل شکل بعد از نصب آن و همچنین مرغوبیت چینی بهداشتی به کار رفته در آن نیز می شود. توالت فرنگی معمولی نیز دارای طرح های بسیار متنوعی است که برای سلیقه های مختلف در نظر گرفته شده. ولی در مجموع انتخاب اکثر مردم از نظر زیبایی ، توالت فرنگی وال هنگ است.

اگر عمر شیرآلات برات مهمه حتما بخونش: آموزش تمیز کردن شیرآلات و از بین بردن رسوب

نوع نصب

نصب توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی معمولی نصب بسیار آسانی دارد. کافی است تا فرنگی با آکس متناسب با سرویس بهداشتی خود تهیه کنید و خروجی فرنگی را در محل لوله فاضلاب فیکس کنید. با نصب شیلنگ پیسوار به مخزن فرنگی و آب بندی قسمت پایه، کار نصب تمام است. ولی برای نصب توالت فرنگی وال هنگ، ابتدا باید استراکچر و فلاش تانک را درون دیوار نصب کنیم . بعد از نصب فلاش تانک توکار درون دیوار، کاشی کاری انجام می شود. در انتها توالت فرنگی والهنگ روی دیوار نصب می شود. نصب توالت فرنگی وال هنگ و فلاش تانک توکار ، کاری تخصصی است و نیاز به تجربه بیشتری دارد.

بهترین استراکچر و فلاش تانک توکار را با کمترین قیمت تهیه کنید : فلاش تانک توکار وال هنگ ایمن آب مدل کلیک

 

فضای اشغالی

توالت فرنگی وال هنگ دارای ابعاد کوچکتری نسبت به توالت فرنگی معمولی است. زیرا قسمت مخزن و پایه در توالت فرنگی والهنگ حدف شده و فرنگی وال هنگ به دیوار متصل می شود . توالت فرنگی زمینی بر خلاف والهنگ جثه بزرگتری دارد و دارای مخزن و پایه می باشد. نکته بعدی آکس فرنگی است که اگر با خروجی فاضلاب هماهنگی نداشته باشد ، بین پشت توالت فرنگی و دیوار فاصله بیشتری ایجاد می شود و فضای بیشتری را اشغال می کند.

یکی از مزیت‌های این توالت فرنگی، صرفه جویی در فضای مصرفی است که در توالت فرنگی‌های کوچک اهمیت بالایی پیدا میکند و میتوانید فضای آزاد بیشتری برای قرار دادن وسایل، کمد و غیره داشته باشید.

 

هزینه

کاسه توالت فرنگی وال هنگ قیمت زیادی نسب به توالت فرنگ زمینی ندارد. اما برای نصب و استفاده از توالت فرنگی والهنگ باید استراکچر را درون دیوار نصب کنید. همین دلیل و هزینه نصب استراکچر و فرنگی باعث می شود تا قیمت تمام شده توالت فرنگی وال هنگ بیشتر از توالت فرنگی معمولی باشد. البته این قیمت به برند ، کیفیت و رنگ توالت ها نیز بستگی دارد. یعنی توالت فرنگی زمینی با قیمت بیشتر از توالت فرنگی وال هنگ نیز در بازار موجود است. اما در مجموع در یک سطح کیفیتی توالت فرنگی وال هنگ هزینه بیشتری نسبت به توالت فرنگی زمینی دار.

 

نظافت

نظافت توالت فرنگی وال هنگ و معمولی

با توجه به اینکه توالت فرنگی معمولی بر روی کف زمین نصب می‌شود،‌ نظافت آن نسبت به نوع دیواری کمی دشوارتر است. و باید قسمت های پایه و مخزن نیز به خوبی تمییز شود. همچنین فاصله بین دیوار و پشت توالت فرنگی نیز برای نظافت کمی کار سختی است.

توالت فرنگی وال هنگ با توجه با اینکه به دیوار نصب شده و قسمت زیرین آن از زمین فاصله دارد. و همچنین فلاش تانک توالت فرنگی وال هنگ درون دیوار نصب می شود بنابراین سطح کمتری برای نظافت داشته و زمان کمتری برای نظافت آن لازم است.

مقاله پیشنهادی: کیفیت شیرآلات البرز روز

تعمیرات

تعمیر توالت فرنگی معمولی بسیار ساده و راحت است زیرا تمام قطعات در دسترس است . از طرف دیگر توالت فرنگی زمینی به ندرت دچار لقی و نشتی می شود. اما توالت فرنگی وال هنگ به مرور زمان دچار لقی و نشت فاضلاب می شود که نیاز به تعمیر دارد. عیب بزرگتر توالت فرنگی وال هنگ این است که اگر از قسمت فلاش تانک دچار اشکال شود باید دیوار را تخریب کنید تا به فلاش تانک دسترسی داشته باشید. و این امر هزینه زیادی دارد.

 

مزایا و معایب توالت فرنگی وال هنگ و توالت فرنگی زمینی

حال که با توالت فرنگی وال هنگ و توالت فرنگی معمولی آشنا شدیم بهتر است تا مزایا و معایب هرکدام را نام ببریم تا به نتیجه گیری کلی برسیم.

توالت فرنگی وال هنگ ظاهر مدرن و بسیار زیبایی دارد و فضای بسیار کمی را اشغال می کند و همچنین نظافت آن بسیار آسان تر است. اما در مجموع قیمت بیشتری نسبت به توالت معمولی دارد. بزرگترین عیب توالت فرنگی هزینه تعمیرات آن است که گاهی نیاز به تخریب دیوارد دارد تا عیب فلاش تانک برطرف شود. از مزیت های دیگر توالت فرنگی والهنگ قابلیت تنظیم ارتفاع است که می توان آن را در فاصله مد نظر نسبت به کف نصب کرد.

در مقابل توالت فرنگی معمولی فضای بیشتری را اشغال می کند و برای نظافت آن نیاز به صرف زمان بیشتری دارید. تنوع توالت فرنگی معمولی از نظر طرح ظاهری و رنج قیمتی بسیار بیشتر از وال هنگ است. توالت فرنگی معمولی هم برای نصب اولیه و هم برای تعمیرات و نگهداری هزینه به مراتب کمتری دارد. برای مکان هایی که قصد دارید توالت فرنگی را برای بار اول نصب کنید بهتر است از فرنگی معمولی استفاده کنید تا دردسر و هزینه های تخریب دیوار و بازسازی را نداشته باشید.

اگر به دنبال شیرآلات با کیفیت هستید ما شیرآلات البرز روز را پیشنهاد می کنیم

 

نتیجه گیری

 

در این مقاله به طور کامل در مورد تفاوت های توالت فرنگی وال هنگ و توالت فرنگی زمینی توضیح دادیم . توالت فرنگی وال هنگ با این که هزینه های بیشتری تهمیل می کند ولی با توجه به اشغال فضای کمتر و لوکس بودن بسیار پر طرفدار است. ولی برای مکان هایی که در حال ساخت هستند و یا بازسازی کامل انجام می شود توصیه می شود.

توالت فرنگی معمولی با توجه به تنوع قیمتی و هزینه نصب و نگهداری کمتر بیشترین استفاده را دارد. به طور کلی اگر در حال ساخت منزل هستید و هزینه بیشتر برایتان اهمیت ندارد گزینه لوکس و مدرن تر ، توالت فرنگی وال هنگ است که با دکوراسیون های امروزی بسیار سازگار می باشد.

 

برای استفاده از آبی سالم لازم است تا از دستگاه تصفیه آب با کیفیت استفاده کنید. ما به شما دستگاه تصفیه آب اکولایف را پیشنهاد می کنیم